21 Ekim 2011 Cuma

Bir konser için geldi, Türk vatandaşlığı için başvuruyor

Konuk şef olarak 8 yıl önce İzmir’e gelen Arjantin asıllı şef Tulio Gagliardo Varas, 5 yıldır İZDOB Orkestrasını yönetiyor.

Ailesiyle Türkiye’de çok mutlu olduğunu söyleyen Varas: "Ben Türküm, kendimi öyle hissediyorum "İzmir operasında çok iyi işler yapılıyor, burada çalışmak, bu kentte ve Türkiye’de parmak izlerimi bırakmak istiyorum"

İzmir Devlet Opera ve Balesi (İZDOB) şefi ve müzik direktörü Tulio Gagliardo Varas, bir temsil yönetmek için konuk şef olarak geldiği Türkiye’den kopamadı. İZDOB orkestrasının yönetiminde 5 yılı geride bırakan Varas, Türk vatandaşı olmaya hazırlanıyor.

Arjantin asıllı olan, yaşamının büyük bölümünü İspanya’da geçiren Varas, AA muhabirine yaptığı açıklama, 8 yıl önce bir temsil yönetmek üzere 2 günlüğüne İzmir’e geldiğini ve kente geldiği andan itibaren "kendini evinde hissettiğini" söyledi.

İlk gelişinin ardından birkaç kez farklı eserlerde görev yapmak üzere davet edildiğini, bu gidiş-gelişler sırasında Türkiye’yi daha da yakından tanıma olanağını bulduğunu ifade eden Varas, "Daha sonra bana ’sana burada kalıcı olarak ihtiyacımız var’ dediler, ailemin onayını aldıktan sonra İzmir’e yerleştim. Çalıştıkça ne kadar doğru bir karar verdiğimi gördüm" dedi.

İZDOB’un dışında, farklı operalarda orkestrayı yöneten, çok sayıda konsere imza atan, bu yıl itibarıyla Dokuz Eylül Üniversitesi’nde ders vermeye başlayan Varas, beş yıllık ikametinin ardından Türk vatandaşlığı için başvuru yapmaya hazırlandığını belirterek, "Ben Türküm, kendimi öyle hissediyorum" diye konuştu.

"Çocuklarım için Türkiye, İspanya’dan daha iyi"


İspanya’dan Türkiye’ye taşınma kararında önceliğinin 5 çocuğunun geleceği olduğunu belirten Varas, şunları kaydetti:

"Çocuklarım elbette benim için öncelikli konu. İspanya, 20 yıl önce çocuk yetiştirmek için iyiydi ama artık değil. Bunu ekonomi anlamında söylemiyorum, benim anlatmak istediğim sorunlar insanlarla ilgili. Madde kullanımı yaşının çok düşmesi, aile, dost ve komşuluk ilişkileri. Buraya geldiğimde gördüm ki çocuklarım için Türkiye, İspanya’dan daha iyi. Aile yaşantısını sürdürmek için, çocuk yetiştirmek için Türkiye, özellikle de İzmir çok uygun."

Çocuklarının Türk okullarına devam ettiğini, Türkçelerinin kendisinden çok daha iyi olması nedeniyle onları "kıskandığını" ifade eden Varas, eşinin de kendisi gibi Türk kültürüne, yemeklerine alıştığını, Türk mutfağına "özel günlerde mantı açacak kadar hakim olduğunu" söyledi.

"İzmir, daha büyük sahneyi hakkediyor"

İZDOB’un çok iyi sanatçılara ve solistlere sahip olduğunu, zor ve emek isteyen eserleri sahneye koyduğunu belirten Varas, "Her anlamda yeterli olan İZDOB’un tek sorunu sahnesinin küçüklüğü, İzmir daha büyük bir sahneyi hak ediyor, umarım o sahneye kavuştuğumuzda ben de gösterinin bir parçası olurum" dedi.

İspanya ve İtalya’da kent operaları kapanırken, Türkiye’de sayılarının artması ve kurumların dinamizminin kendisini çok etkilediğini, ortaya çıkarılan işlerin Avrupa standartlarının çok üzerinde olduğunu konuk olarak gelen sanatçıların da teyit ettiğini belirten Varas, "Mesleki anlamda Avrupa’da özlediğim bir şey yok. İzmir operasında çok iyi işler yapılıyor, burada çalışmak, bu kentte ve Türkiye’de parmak izlerimi bırakmak istiyorum" diye konuştu.


ULUSAL KANALLAR
ATV İZLE SHOW TV İZLE KANAL D İZLE STAR TV İZLE FOX TV İZLE
TRT 1 İZLE TRT HD İZLE TV8 İZLE KANALTÜRK İZLE FLASH TV İZLE
STV İZLE TV5 İZLE CNBC-E İZLE CİNE5 İZLE
TNT TV İZLE AKILLI TV İZLE PLANET SİNEMA İZLE PLANET TÜRK İZLE PLANET PEMBE İZLE HABER KANALLAR
NTV İZLE CNN TÜRK İZLE TV24 İZLE  İZLE BUGÜN TV İZLE
TRT HABER İZLE STV HABER İZLE TGRT HABER İZLE AHABER İZLE ÜLKE TV İZLE
TV NET İZLE SKY TÜRK İZLE TRT TÜRK İZLE BLOOMBERG İZLE 6NEWS İZLE SPOR KANALLARI
NTV SPOR İZLE TRT SPOR İZLE EUROSPORT İZLE TJK TV İZLE TAY TV İZLE
FB TV İZLE GS TV İZLE BJK TV İZLE LİG RADYO DİNLE NTV SPOR RADYO Müzik KANALLARI
KRAL TV İZLE POWER TÜRK İZLE NUMBER ONE İZLE TRT MÜZİK İZLE Yurdum Tv İZLEÇocuk KANALLARI
Cartoon Network İZLE Karamel Tv İZLE Minika Tv İZLE Planet Çocuk İZLE Yumurcak Tv İZLE
Trt Çocuk İZLE Trt Okul İZLE Çizgi Film Tv İZLE
Tv izle - Canlı Tv - Canlı Tv izle | Televizyon İzle | Televizyon Seyret | Ücretsiz İzle | Online İzle | Tv Seyret | Tv Kanalları | Bedava Tv İzle |Rss | Chat | Şarkı Dinle Canlı Tv güncel blog Sohbet